keskiviikkona, kesäkuuta 13, 2007

Saunassa

Muusalla on taas yksi uusi harrastus: saunominen. Saunassa Muusa kiipeää mielellään ylälauteelle syliini tai kukee ympäriinsä nuoleskelemassa hikeä kaikkien saunojien iholta. Kun sille tulee kuuma, se alkaa läähättämään ja lähtee uimaan. Minä uin, Muusa vilvoittelee ja kaivaa monttua hiekkarannalle. Ja taas uudestaan. Outo eläin.

Tontin tuhoaminen ja puutarhurin hommat ovat jatkuneet grillihiilten syömisellä ja pienien ruusupensaiden mutustelulla. Minä tunnun aina olevan myöhässä tai väärässä paikassa suihkupulloni kanssa. Mökillä ollaan myös heitelty palloa veteen, harjoiteltu yksiolemista, joka alkaa sujua jo varsin mallikkaasti ja opeteltu uusia temppuja. Viimeisimpänä menin tylsänä hetkenä vahvistamaan hyppimistä opettamalla kahdella jalalla seisomista käskystä. Nyt koira sitten tarjoaa sitä hyppimistä entistä enemmän ja minua luonnollisesti harmittaa. Suunnitelmahan oli opettaa minun pinserini hyppimään mahdollisimman vähän ja vain tietyissä tilanteissa. Mitä ihmettä oikein ajattelin? Siinäpä se - en ajatellut. Ggggrrrhh!

Vähän meidän molempien tekisi jo mieli kaupunkiin. Muusan koirapuistoon uusia ystäviä tapaamaan ja minun kahviloihin ihmisten seuraan ;)

Ei kommentteja: