perjantaina, maaliskuuta 28, 2008

Kauas pois

Olen lähdössä 10 päiväksi lomalle Italiaan ja jättämässä Muusan kotiin poikaystävän ja siskon hoitoon. Jos vaan mitenkään voisin (ei tarvitsisi lentää/Muusan ei tarvitsisi lentää koneen ruumassa) ottaisin Puikulan mukaan. Ei sillä, etteikö Muusalla olisi ihan kivaa kotona hyvässä seurassa. Puikula kuitenkin tykkää seikkailuista ja lämpimämmästä säästä sen verran, että uskoisin sen lähtevän mielellään myös mukaani :) Ehkä joskus toiste menemme maateitse Puikulan kanssa jonnekin lämpimämpään seikkailemaan yhdessä...

Olen jo aloittanut Muusan ikävöinnin, vaikka en ole vielä mihinkään lähtenyt. Minulla on ollut siitä onnellinen tilanne koiran kanssa, että Nikke ja Loviisa ovat aina onnistuneet järjestämään aikaa Muusalle silloin kun minä olen ollut viikonloppuja seminaareissa tai missä lie. Muutaman kerran olen ollut poissa pidemmänkin aikaa. Näin ollen olen sopeutunut aika hyvin, enkä vielä viikonlopun mittaisella reissulla ikävöi Muusaa kauheasti. Tosin kotiintuleminen on silloinkin aivan ihanaa :) Viikonlopun ylittävät poissaolot ovatkin sitten ihan toinen juttu. Varsinkin lähteminen on vaikeaa, kun meinaa itku tulla jo kotiovea sulkiessa. On se niin hassua, miten voimakasta eläimeen kiintyminen on. (Minä soittelen reissuiltani ja pyydän saada puhua Muusan kanssa, sitten puhelin laitetaan kaiuttimelle ja minä voin lirkutella ja kuulla kuinka Puikula nuolee puhelinta :) (Tiedän, noloa.)


Tässä Muusasta pari viikkoa sitten otettu kuva, jossa korvat ovat dumbomaisesti lennättämässä Puikulaa uuteen paikkaan :) "Valmiina kuuntelemaan."

Tänään olen luvannut vielä viedä Muusan täyttömäelle ja viettää laatuaikaa yhdessä ennen reissua :)

1 kommentti:

Weera kirjoitti...

I feel your pain... tai ainakin ikävän. Näithän miten reppanana mä olin kahden vuorokauden jälkeen.

Toisaalta Muusalla on niin hyvä olla, että varmaan osaat nauttia reissustas. Kesällä voidaan mennä yhdessä koirien kanssa etelänmatkalle lämpöön... vaikka ihan Hankoon asti. :)