torstaina, syyskuuta 20, 2007

Muusa leipoo: osa 2

Edellisen kerran Muusa on leiponut sämpylöitä Loviisan kanssa. Prosessi on ikuistettu tänne.

Muusa on lähdössä Loviisan kanssa naksutinleirille huomenna. (Jännää...!) Tänään leivoimme leiriä varten suolattomia makupaloja. Minä mämmäröin ja tiputin kanamunan lattialle, Muusan mielestä se oli suunnattoman hyvää herkkua. Ei tosin aivan vetänyt vertoja tälle uuniin menoa odottavalle jauhelihalaatalle, josta Muusa ei kertakaikkisesti meinannut saada kuonoansa pidettyä erossa.

Tälläistä herkkua meillä ei ole aiemmin leivottu! Minä tässä vartioin, ettei se vaan katoa parempiin suihin.


Katsokaa, siinä se on. Minun jauhelihalaatta!!! Eikös näytäkin herkulliselta, voisitko sinä muka vastustaa houkutusta?


Minusta se on ihan valmiin näköistä jo, entä jos skipattaisiin se uunivaihe ja minä vaan mussuttaisin sen heti... Ai ei vai, jaa että vasta viikonloppuna syödään ja pieni murunen kerrallaan. Vai että motivointiin, voi pojat, minä olen jo motivoitunut, ettekö näe! Tässä minä istun nätisti ja odotan palkintoa, mielellään suurta sellaista.

Tässä vielä herkun ohje.

Jauhelihalaatta:

400 g jauhelihaa
n 0,75 dl vettä
2 kananmunaa
1 dl vehnäjauhoja
4 rkl perunajauhoa

Aineet sekoitetaan keskenään ja levitetään ohueksi levyksi uunipellille. Paistetaan n puoli tuntia 175 asteessa. Jäähtynyt levy paloitellaan sopivan kokoisiksi makupaloiksi.

1 kommentti:

Weera kirjoitti...

Viimeiset neljä kuvaa todistaa taas, että Ali ja Muusa on vuoltu samasta puusta.. korvat on kovin identtisesti kohti itää ja länttä.